Get Adobe Flash player

Службе:

Општа медицина
  • Хитна медицинска помоћ
  • Медицина рада
  • Служба за заштиту жена
  • Поливалентна патронажа
  • Стоматолошка здравствена заштита
  • Лабораторијска дијагностика
  • Правни и кадровски послови
  • Економско финансијски послови
  • Техничко одржавање
  • Здравствене заштита деце и омладине
  • „Кретањем до здравља“

    altОве године 10. мај-Међународни дан физичке активности обележавамо скромно у току пандемије КОВИД-19. Свакако би желели да наше суграђане подсетимо да је физичка активност један је од најзначајнијих фактора у спречавању настанка многобројних болести – од дијабетеса, преко кардиоваскуларних болести до различитих малигнитета. Редовна физичка активност позитивно утиче на ментално здравље, поправља расположење и смањује анксиозност и депресију, побољшава снагу и издржљивост костију и мишића, равнотежу, флексибилност и кондицију.

    Бити активан током пандемије КОВИД-19 изазовно је за све нас. Многима је кретање и обављање свакодневних активности изван куће или радног места ограничено, сходно томе веома је важно потрудити се да будемо физички што активнији, односно да осигурамо да се што више крећемо, а што мање седимо. Чак и кратак предах од седења, односно 3-5 минута физичке активности, попут ходања или истезања, допринеће смањењу психолошке напетости, побољшању циркулације, као и бољем раду мишића.

    Минимум препоручене физичке активности јесте 30 минута дневно, а неопходност бављења физичком активношћу је још већа сада, у време пандемије, када смо скоро два месеца највећи део времена провели у кући, не крећући се довољно.

    Са ублажавањем противепидемијских мера поново смо у могућности да се физичком активношћу бавимо и ван свог дома, али треба имату у виду да је морамо упражњавати на безбедан начин, придржавајући се свих стручних препорука како не бисмо дошли у ситуацију да заразимо себе или друге.