Get Adobe Flash player

Службе:

Општа медицина
  • Хитна медицинска помоћ
  • Медицина рада
  • Служба за заштиту жена
  • Поливалентна патронажа
  • Стоматолошка здравствена заштита
  • Лабораторијска дијагностика
  • Правни и кадровски послови
  • Економско финансијски послови
  • Техничко одржавање
  • Здравствене заштита деце и омладине
  • комисија за унапређење квалитета рада

    На основу члана 45 став 1.Закона о Влади, Влада је донела Стратегију за стално унапређење квалитета здравствене заштите и безбедности пацијената, којем се тежи достизању највишег нивоа квалитета рада и безбедности пацијената у Републици Србији.

    Примена ове стратегије има за циљ да смањи:

    неуједначен квалитет здравствених услуга;

    • неприхватљив ниво варирања у исходима по здравље лечених пацијената;
    • неефикасно коришћење здравствених технологија;
    • време чекања на медицинске процедуре и интервенције;
    • незадовољство корисника пруженим здравственим услугама;
    • незадовољство запослених у систему здравствене заштите;
    • трошкове који настају због лошег квалитета. 

    Квалитет здравствене заштите је препознат као једна од најважнијих карактеристика система здравствене заштите и саставни део свакодневних активности здравствених радника, здравствених сарадника и свих других запослених у здравственом систему. Стално унапређење квалитета представља континуирани процес чији је циљ достизање вишег нивоа ефикасности и успешности у раду, као и веће задовољство корисника и давалаца здравствених услуга.

    У Дому здравља «Др Миленко Марин» Лозница, 11.07.2011.именована је Комисија за унапређење квалитета рада - стручно тело које се стара оо сталном унапређењу квалитета здравствене заштите у нашој установи.

    Комисија свом саставу има три члана који се састају једном месечно. Чланови Комисије су:


    1. Прим. Др Нада Ђурић, председник
    2. Др Снежана Конић, члан
    3. Др Зоринка Jововић, члан


    Поред чланова именовани су и сарадници Комисије за унапређење квалитета рада:

     

    1. Љиљана Ранковић, виши санитарни техничар,
    2. Др Слободан Перић, доктор медицине
    3. Др Гордана Драгутиновић, стоматолог
    4. Дипломирани фармацеут Мирјана Живковић, биохемичар
    5. Др Александар Стријељић, спец.гинекологије и акушерства
    6. Др Олгица Јовић, педијатар

    Комисија за унапређење квалитета рада доноси годишњи интегрисани план унапређења квалитета стручног рада у Дому здравља.


    Извештај Комисије за 2016.годину

    ИЗВЕШТАЈ КОМИСИЈЕ ЗА 1-12.2012. ГОДИНУ 

    1. 1.Дом здраваља је основан 16.9.2010. године одлуком скупштине града Лознице, а у судски регистар уписан је 24.2.2011. године, одвајање из Здравственог центра је реализовано 1.12.2011. када је и Општа болница уписана у судски регистар, и од тада Дом здравља ради као самостална здравствена установа;Решење о именовању др Зорана Никоића за директора Дома здравља у Лозници донето је на седници Скупштине града Лознице 28.децембра, 2012.a, ступило је на снагу објављивањем у Службеном листу града Лозницен У ранијем периоду је др Зоран Николић био вршилац дужница као В. Д. Директор Дома здравља Лозница.
    2. 2.Креиран је лого Дома здравља и на свим возилима, свим објектима и службама је истакнут назив, лого, сајт, а на службама или одсецима и радно време;
    3. 3.Средином 2011. је креиран сајт Дома здравља а касније је редовно ажуриран са новим вестима и попуњаван са разним документима и информацијама корисним за запослене или грађане;
    4. 4.Медијска кампања и промоција ДЗ је проактивна, све превентивне кампање су објављене у медијима, лекари и представници одређених служби су често гости здравствених емисија или информативних емисија, а сваке седмице на 4. страни се објављују вести из здравства у Лозничким новостима; директор је отворен за сарадњу са медијима и читава серија гостовања је била посвећена обиласку здравствених амбуланти и станица на терену и разним поправкама, адаптацијама, опремању;
    5. 5.Током 2012. г. је град из бужетских средстава набавио и доделио Дому здравља  4 возила и тиме побољшао возни парк и подигао квалитет услуга
    6. 6.Повећан је број превентивних прегледа одраслих већом и планираном активношћу Превентивног центра у предузећима, установама и месним заједницама;
    7. 7.Све здравствено васпитне кампање по календару здравља се спроводе и о томе се извештава надлежни завод.
    8. 8.Служба Кућно лечење и неге  има све већи број услуга и корисника и значајно доприноси унапређењу рада а услугу здравствене заштите чини доступнијом свим грађанима
    9. 9.Дом здравља спроводи сваке године по један пројект за унапређење здравља Рома на подручју општине Лозница, који финансира Министрство здравља, тако и 2012 је средином године завршено спровођење пројекта „За лепши осмех“, са великим успехом.
    10. 10.Повећана је стоматолошка заштита трудница активнијим ставом запослених у служби;
    11. 11.Конституисна је Комисија за унапређење квалитета рада ДЗ Лозница са три члана, како је регулисано статутом и одређени су и 6 стручних саветника Комисије, тако да су све службе заступљене у комисији;
    12. 12.Оформљена је Комисија за болничке  инфекције, усвојен је Програм и план рада као и Пословник о раду Комисије
    13. 13.Извршена ревизија вакциналног статуса од хепатитис „Б“ свог запосленог особља у Дому здравља и извршена вакцинација новопримљених радника против хепатитиса „Б“;
    14. 14.Набављена радна заштитна средства, радна обућа и одећа, за све запослене са новим логом ДЗ,
    15. 15.Унапређено је телефонско заказивање прегледа у општој медицини, а након добрих искустава и у медицини рада је то почело, где су биле велике гужве, а морало се доћи веома рано да би се добио број или предала књижица. Гужве су смањене а постоји могућност и телефонског наручивања редовне терапије код свог изабраног лекара; Такође се телефонски заказују и прегледи код гинеколога, а служби за децу и омладину се само заказују и позивницом позивају за вакцинације и систематске прегледе.
    16. 16.Повећан је проценат потписаних изјава о изабраном лекару због кампање у ДЗ али највише због вести да се неће моћи оверити здравствена књижица;
    17. 17.Набављени су мобилни телефони који су умрежени ради боље комуникације запослених, а све већи број запослених се јавља за нове бројеве, када су увидели да је та врста комуникације веома повољна;
    18. 18.Одржано је 47 стручних едукација за лекаре и медицинске сестре и 82% запослених је прикупила потребне бодове у установи, а сви су прикупили потребне бодове за обнову лиценце;
    19. 19.Спроводи се строга контрола примене новог Закона о забрани пушења у установи и прати се његова примена;
    20. 20.Постављене су табле о забрани пушења у целом болничком кругу (ДЗ и Болница су у истом кругу);
    21. 21.Именовано је лице за контролу инфекција повезаних са медицинским интервенцијам и превенцијом заразних болести тзв. „кућним инфекцијама“
    22. 22.Именована је особа за безбедност на раду; у току је израда акта о процени ризика;
    23. 23.Именована је особа за управљање медицинским отпад
    24. 24.Набављена је опрема за информатизацију целог дома здравља, увођењем електронског картона, кроз ДИЛС пројекат, започета је обука свих кадрова, а током 2012. године је кренуло са коришћењем, прво на дечијем диспанзеру, па затим на другим службама, а у 2013. ће се видети праве користи од овог начина рада и у квалитету и тачности података
    25. 25.Биолошка контрола стерилизације се редовно спроводи; Усвојен  је протокол о биолошкој контроли стерилизације у ДЗ; Редовно се прати контрола стерилности материјала-микробиолошка контрола.
    26. 26.Извршена је реконструкција и опремање амбуланти у Јошеви, Јадранска Лешница, Брадићу, Коренити, Козјаку, Текеришу, Новом Селу, Драгинцу, Чокешини, Брезјаку, Доњем Добрићу. У Лешници је побољшано грејање, у  амбуланти у Д. Бадањи је обезбеђено континуирано снабдевање водом за пиће . У Зајачи је извршена реконструкција просторија за апотеку као и реконструкција стана за  фармацеута.
    27. 27.У здравственим амбулантама у Доњој Бадањи, Зајачи и Текеришу  је вода редовно хлорисана, стављена је под надзор, а задужено је и лице за надзор. Амбуланта Јошева је прикључена на градски водовод, а све остале здравствене установе  су на градском водоводу.
    28. 28.У 2012. је штампан је едукативни материјал за теме – одвикавање од пушења, исхрана код повишених масноћа у крви, исхрана код дијабетичара, за лепши осмех – заштиту зуба, водич за младе -здрав стил живота
    29. 29.Награђене две амбуланте и медицинске сестре за посебно залагање на унапређењу квалитета рада и покретању иницијативе у месној заједници на реконструкцији амбуланти у Новом Селу и Брезјаку.
    30. 30.Заказивање прегледа поред Опште медицине и Медицине рада уведено је и у Диспанзеру за жене 

     

    Примедбе и предлози за стално унапређење квалитета рада:

     

    1. 1.Предложено је да се и даље ради на обуци за унапређење комуникацијских вештина запослених за рад са пацијентима; унапређење електронске комуникације – обука у оквиру КМЕ
    2. 2.Рад на информатизацији ће временом побољшати и олакшати рад лекара и сестара и стално промовисати добити од информатизације и тиме смањивати отпоре који се јавља код дела запослених; управљање променама обука у оквиру КМЕ
    3. 3.Обавезно штампање промотивних материјала за све службе, по појединим темама или промовисања услуга које се пружају;
    4. 4.Интезивираће се унутрашња контрола квалитета рада током целе године
    5. 5.Направиће се интегрисани план унапређења квалитета рада здравствене заштите са изабраним показатељима које је могуће достићи:
    6. 6.План реаговања у ванредним ситуацијама је у припреми
    7. 7.Радиће се на сталном повећању задовољства корисника и запослених сталним унапређењем рада, простора, комуникације,
    8. 8.И даље се планира је издавање Билтена ДЗ на четири месеца у тврдој форми и у пдф формату на сајту;
    9. 9.Промовише се тимски рад: лекар&сестра.