Извештај хитне помоћи
Ургентне екипе Службе за хитну медицинску помоћ Дома здравља Лозница у периоду од 22.до 26.априла интервенисале 338 путa, при чему су имали шест интервенција на јавном месту и 37 кућних посета.
Највише интервенција је било код:
- кардиолошких пацијената 89,
- пулмолошких пацијената 35, од тога 6 пацијената са хроничном опструктивном болести плућа, астма 11 неуролошких 16,
- 36 траума/политраума.
Догодиле су се и једна саобраћајна несреће и четири особе су задобиле теже телесне повреде. Повређени су збринути по свим правилима ургентног збрињавања и превежени су у ургентни пријем Опште болнице на даљу дијагностику и лечење.
У Службу ургентног пријема Општој болници упућено је 22 пацијената после амбулантних прегледа а после кућних посета 12 пацијента.
На телефон 194, протеклог викенда и празника, нашим лекарима се за лекарски савет обратило се 24 наша суграђана.
Кад се позива број 194?
У случају да вам је потребна хитна медицинска помоћ позовите 194 из било које мреже.
Број 194 је са сваке локације увек доступан и позиви су бесплатни са било које мреже фиксне или мобилне.
Хитна медицинска помоћ је на пример ако је неко без свести, бори се за ваздух или не дише, доживљава алергијске реакције, има бол у грудима, неконтролисано крварење,саобраћајна несрећа или има било које друге симптоме који захтевају хитну медицинску помоћ.
Ако нисте сигурни да ли је стање заиста хитно, препоручујемо да позовете 194 и препустите нашим диспечерима-лекарима да процене да ли вам је потребна хитна помоћ.
Важно је да зовете хитну помоћ само кад вам је заиста потребна хитна зедицинска помоћ.
Шта треба да радите кад вам је потребна хитна медицинска помоћ?
Немојте паничити. Останите прибрани колико је то могуће и одговарајте на питања која вам постављају диспечери то ће убрзати разговор.
Кад позовете 194, будите спремни да одговорите на питања диспечера:
- Представите се
- Реците одакле зовете (локацију и адресу)
- Број телефона са кога зовете
- Реците шта се догодило и коме је потребна помоћ
- Даље одговарајте на питања диспечера који ће тражити додатне информације од вас
- Запамтите, питања која постављају диспечери су важна да бисте добили праву врсту помоћи која вам је потребна.
Будите спремни да следите упутства која вам диспечер даје.
Не прекидајте позив док вам диспечер то не каже.